4. februar 2009

Nye småprosjekter på pinnene

Her sitter mor sjøl og strikker etter at tulla er lagt.



Nye katankaer må produseres. De gamle begynner å bli noe små.

Denne gang skal jeg prøve på noe nytt... noe med en knapp eller to. Jeg synes de gamle har vært noe vanskelig å få på, i hverftall når de begynner å bli passe på foten. De er jo litt stive! (Se post fra november 08)





Det gjenstår bare å se om det blir vellykket dette jeg prøver på nå da. Jeg har strikket en sokk, og har ikke skrevet opp hva jeg har gjort, så jeg må prøve å se på den og strikke den andre.

Det er jo det som er spennende med toving... En vet ikke hva man har laget før man drar ulldotten ut av vaskemaskinen!

Prøver nå Eskimogarn fra Drops i steden for Naturgarnet jeg har strikket sånne med før.

Litt mykere, litt sterkere og noe dyrere.  


Ellers har jeg kjøpt noe sort alpakka som skal bli til en thermis som "alle" har strikket nå! Til meg selv :-) Så får vi se hvordan det blir.

1 kommentar:

  1. Så fint bilde av deg!
    Jeg er klar for heklekurs i dag. Gleder meg!

    SvarSlett