11. mars 2009

Ullbuksa er ferdig!


Har ikke fått strikka så mye de siste ukene.

Vi har hatt storstilt bursdagsfeiring for tulla som ble 1 år, og koselig besøk fra nord.

Men nå har jeg fått ferdig ullbuksa, som nå har blitt fikset og ordnet på flere ganger. Jeg strikket den først for stor i skrittet. Det var for å lage den større sånn at den holdt lenger, men jeg så etterhvert at det ikke så bra ut. Skrittet gikk liksom helt ut til kneet! ;) Se her:

Så tok jeg opp og strikket helt etter oppskriften, men siden jeg strikker en del hardere enn buksas designer så ble den alt for kort i livet!

Buksa er strikket ovenfra og ned, så jeg måtte da ta opp masker på nytt og fortsette litt oppover. Det ble da naturlig å bruke skjøten som ble, til løpestrengen. Da ble den i hverftall litt høyere. Og det funket jo bra. Fornøyd!

Mangler strikk i livet enda, men det er nesten ikke nødvendig for buksa sitter helt tight :)

1 kommentar:

  1. Det ble da en fin bukse som sitter godt på. Og så må det jo sendes gratulasjon til Tulla som har hatt bursdag!

    SvarSlett