23. mars 2009

Nytt garn, nytt prosjekt, nye sokker og ny årstid.. bl.a!

Når det går litt tid mellom blogginnleggene blir de som kommer dessto lenger.

Starter denne med noen bilder av tulla vår som nærmer seg 13 mnd.








Endelig var takrasfaren over på terrassen vår. Det har tint mye den siste uka!
 



Dette måtte feires ved at jeg rigget meg skikkelig til i ettermiddagssola i dag med strikketøy, fersk utgave av F&B og kake og brus. Tulla sov godt i vogna si. Alt var fryd og gammen.


Pappa kom hjem, lillemor var i kjempehumør, vi tullet og lo, spiste god middag og satt og kikket ut på terrassen etter maten. Humøret var i grunn på topp! Helt til pappa utbryter:

"Nei dæ.. Der e rotta!!!"




Og jammen var ikke utysket tilbake i vårsola. :-( Dvs ikke den vi tok ved nyttår, men en splitter ny! ÆSJ! Humøret sank noen hakk, og til helga er nå planlagt å bryte opp terrassen og gjøre noen grep. Naboene er varslet, og nå skal vi til kamp mot rotta! Dette vil ikke jeg ha inn på kjøkkenet mitt nå som døra blir mer å stå mer oppe.. huff.
Her er den forrige rotta. (rottefella fikk stå i fred)

***

Over til noe langt mer hyggelig. Jeg har fått en gave!! Svigermor har strikket disse kjempeflotte sokkene til meg med bambuspinnene hun fikk av oss til jul.


Ble så glad for disse!! De har vært på føttene siden jeg fikk dem, og de passer som støpt.




Ellers har jeg begynt på en babyrib. Nå håper jeg bare den blir passe.
Den er nemlig i str 6-9 mnd (det var ikke større størrelser) men tulla er jo ikke akkurat diger, og de ribbene er veldig tøyelig.
Jeg strikker med litt større pinner og dobbelt garn. (tynn alpakka fra Du Store Alpakka)




Så har både mann og svigerfar (helt fra Båtsjord) vært avgårde og gått Birken i helga. Fra Rena til Lillehammer på ski. Jeg fikk dem hjem på kvelden samme dag som de hadde gått. De hadde da satt seg direkte i bil etter 54 km på ski, og kjørt 4 t for å komme hjem. De var litt slitne da.

Tulla fikk neste morgen gleden av å møte bestefar igjen! Sist gang var hun bare liten baby. Men nå skjønner hun jo mer, og det var stor stas å leke på gulvet med bestefar! Bestemor skulle egentlig også vært med, men hun måtte dessverre jobbe denne helga.





Tilslutt, en god handleopplevelse på www.123knit.com! Jeg bestilte en dag, betalte med paypal, og før jeg en gang rakk å tenke på om de snart skulle komme så var pakken i postkassen! Tror det gikk under 2 døgn jeg. Prisen? 167 danske kr. Ganske rimelig for 400 gram deilig lammeull :-)

3 kommentarer:

  1. Så mange koselige bilder av Tulla. Nydelige samspillbilder med Bestefar.
    Så heldig du er som får slike flotte sokker! De var utrolig vakre. Jeg vet ikke om jeg hadde fått meg til å bruke de.. HAdde antaelig rammet de inn.. hehe.
    Ribben din ser ut til å bli stor nok til å kunne passe en stund. Deilig å strikke den i Alpakka da!
    Nydelige farger du har bestilt fra 123knit. Spent på hva du får utav det.
    Her i huset er vi fortsatt litt sjabre. Linnea er litt snørrete ennå, men det kommer seg dag for dag. Jeg er så og si frisk, men gubben er pjusk og de to store er på'an igjen.. Så, jeg anbefaler alle å holde seg langt unna oss... hihi.
    Håper på frisk familie og godvær til uka, da vil jeg gjerne ha litt trillesamvær eller annet besøk.. :-)

    SvarSlett
  2. Åja, den rotta. :-D
    Har de først lagt sin elsk på et sted, er det sannelig ikke lett å bli kvitt dem.
    Vi la ut åtestasjoner 4-5 steder på eiendommen, og plaffet ned rotter etter noter på en helg.
    Si i fra om dere ønsker å låne "..." igjen.

    SvarSlett
  3. Så mange fine bilder av tulla! Garnet fra 123knit er så fint, regner med det blir noe lekkert ut av det. Ribb utvider seg veldig, så du får den nok til å passe...

    SvarSlett