3. januar 2009

Nøstebarndress

Dette prosjektet har ligget latent noen mnd, og planen var å strikke mye i jula. Det er bare det at jeg tenker jo aldri på hvor mye det er å gjøre i selve jula og! Man tror jobben er gjort lillejulaften og resten av tida kan man bare hvile. Men med en liten krabbende krabat så blir det ikke mange maskene hver gang.

Uansett - nå er i hvertfall beina samlet, så derfra krabber det seg oppover!

Dette eri str 2 år. Ser for meg at ho så smått kan begynne å bruke den fra neste høst (2009) og ut vinteren/våren 2010.

Bambuspinner str 4 og 5

New Zealand lammeull (bordeaux) fra 123knit.com og Du store Alpakka farge 173 (lys gammelrosa)

Beina ser kortere ut på bildet enn de er altså!


3 kommentarer:

  1. Nøstebarndressene er så utrolig praktiske. Morsomme å strikke er de også, jeg har laget flere :) Synd med vesten i innlegget over, kan trøste deg med at det kan skje med alle. Jeg strikket et stort nøstebarnteppe til min søsters første jente. Hun puttet det i vaskemaskinen og det kom ut som sitteunderlag!

    SvarSlett
  2. Se der, ja! Den vokser sakte men sikekrt. Nå begynner det kjedelige, med vrangmaskene.. hehe. Ermene er morsomme da.
    Gøy å se du har fått kommentar fra Elisabeth. Dreven strikkedame det der!

    SvarSlett
  3. Ja, jeg er like begeistret hver gang jeg får en kommentar så det var moro :-)

    SvarSlett