3. oktober 2008

Diverse prosjekter er påbegynt

Nå blir det mye strikk her altså..

Jeg er nesten litt bekymret over at jentungen vokser så fort, for nå må jeg strikke bare større og større ting!! Og nå som jeg syntes at jeg begynte å få dreisen på babytøy..
For en som strikker så sakte som meg så er bittesmå babyplagg definitivt det morsomste!

***

Det fine settet vi fikk av onkel Torgeir og tante Ann Kristin til dåpen er litt stort enda, men hun begynner så smått å vokse inn i det. Måtte prøve det skikkelig for noen dager siden og ta noen bilder for å se hvordan det passet. Hun lå og koste seg i kjolen på senga mens jeg holdt på med noe sengetøy der oppe. Lå og fiklet lenge med sløyfa på lua og dro kjolen over hodet osv. Så nesten ut som hun studerte mønsteret. Skjønner jeg godt, for det var kjempefint!

Sovnet faktisk i det og tilslutt.. Deilig og lunt med strikkekjole på et kjølig soverom! :)




Ellers har jeg 3 prosjekter på gang selv nå:

1) Har begynt på en trøye i rosa alpakka. Mangler garn for å bli ferdig. Det er bestilt. Venter..

2) Har begynt på nøstebarndressen str 2 år i burgunder og hvit new zealand lammeull. Begynte på den fordi jeg venter på garnet i prosjektet beskrevet over. Hadde alt garnet, men så fant jeg ut at jeg ville ha lys rosa og burgunder i steden for hvit og burgunder. Så nå mangler jeg garn for å komme videre på den og..
Her er trøya underst, og starten på nøstebarndressen. Det er de to fargene jeg vil ha sammen i dressen nå.. (what a coincidence? hehe ;)




3) Dermed går vi i gang på prosjekt nr 3. Ser ut som det blir en omslagsjakke. Litt usikker på fargen enda. Men tror den blir i lysegrønn alpakka med noe hvitt på.. kanskje noe som kan brukes tidlig vår 2009 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar