29. september 2008

Se dressen min!


Dressen ble ferdig for et par uker siden. Det tok 9 mnd (ikke effektiv) strikking. Og jeg har herved bestemt meg for å aldri strikke noe igjen på så tynne pinner!!!




Men den ble fin synes jeg. Passet fint også. Heldigvis litt stor sånn at den kan brukes en stund..

Også er jeg så heldig at sjefshøna har strikka lua! Se her:


Jeg var nemlig en tur i "Hønehuset" med tulla på besøk, bl.a for å vise frem dressen, og da jeg skulle gå spurte høna sjøl om å få låne litt garn av meg og oppskriftsbladet - og vips - noen dager senere var lua fiks ferdig! Med søte hekla blomster på!

Vi er heldige!! :))

Tror ikke jeg hadde orket å strikka den selv etter alt plunderet med dressen.. Nå har vi fin matchende lue som er stor nok til å bruke lenge!

1 kommentar:

  1. Bøyer meg i støvet over din tålmodighet og stå-på-vilje. Den hadde mest sannsynlig gått av med døden og endt opp som nøster igjen, om det hadde vært mitt første prosjekt. Det var bare en ære å kunne lage en lue til noe så flott.

    SvarSlett