20. februar 2010

Lue og jakke ferdig til Johannes

Jeg begynte på en jakke til den da navnløse Johannesgutten vår rett før jul.

Hadde håpet jeg skulle bli ferdig med den før han kom, men så rakk jeg ikke det. Og plutselig har bare ukene rast fra meg.

Jeg fulgte oppskriften "gammeldags omslagsjakke" fra Myk Start. Str 0-3 mnd.

Trodde jeg hadde et passelig garn også, men et eller annet må jeg ha gjort galt, for den ble kjempekort i forhold til bredden!!



Jeg så for meg en Johannes med bar mage for å si det sånn.. så jeg har etter ferdigmontering vasket og strukket den veldig for å få den til å passe til bredden.
Og da ble den altså veldig stor for en nyfødt størrelse, så da hadde jeg visst ikke så dårlig tid allikevel... mulig han kan ha den til høsten.



Og innimellom har jeg holdt på med noen tovede votter (som jeg blogger senere), samt at jeg måtte skynde meg å få strikket en lue til gutten nå fordi alle nyfødtluene var blitt for små.

Strikket da en lue fra Nøstebarnboka. "Lettstrikket babylue". Den var jo lettstrikka den, men med så tynne pinner synes jeg at alt går sakte.

Liker bedre "lue med øyreklaffar". De har jeg strikket en del av. Både som gaver og til mine. Men denne ble jo også søt da.



1 kommentar:

  1. En herlig jakke som helt sikkert blir fin å ha når han vokser i den. Liker også oppskriftene i den boka, mye fint. Luen ble også kjempesøt, den satt jo perfekt! Må si dere har mye snø, og Aurora er flink til å hjelpe til :)

    SvarSlett