2. februar 2009

Nøstebarndressen finito! :-)



Dressen er strikket i str 2 år.

Jeg har brukt en tråd New Zealand lammeull fra 123knit (bordaux), og en tråd tynn alpakka fra Du store Alpakka. (lys rosa/peach)





Jeg ble ferdig i helgen, og da måtte jeg jo skynde meg å strikke en lue til. Det var mer garn i kurven...og som flaks var så vant jeg jo noen oppskrifter forrige uke - deriblandt nøstebarnlua! :-)

Lua strikket jeg på mandag.


Nå kan ikke jeg hekle noe større, aner ikke hva de forskjellige maskene heter. Så det jeg har gjort av hekling her er bare en test - og vil med stor sannsynlighet bli endret litt på etter jeg har vært på "hekleskole" i Hønehuset nå til helga...:-)




Prøvde å mekke på blomsten med noen sydde sting..hehe.

Bare vent så skal jeg lære meg å lage fiiine heklede blomster...:)



På lua har jeg prøvd noe annet.



Hehe, det går i.... er det luftmasker?? Kjedemasker?


Her noen bilder fra prøving (ikke så populært..)

Lua er strikket i str 1 år forøvrig. Den passet perfekt nå!








Oppdatering på hva slags heklet pynt jeg endte opp med kommer om ca en uke.....

1 kommentar:

  1. Den ble jo kjempefin,Vibecke! Hun kan jo bruke den allerede! Fargene passet godt til tulla.
    Du er sannelig blitt en racer med strikkepinnene altså.:-)
    Snart er du racer med heklenåla også.
    See you soon!

    SvarSlett